Mit csinál a gasztroblogger?

2018. február 22. 18:00 - GastroGuide

img_8421.JPG

              Divat vagy nem a bloggerkedés, együtt cseperedett fel az internettel. A világháló, és az általa könnyedén elérhető információ robbanásszerűvé tette bizonyos szakmák fejlődését. Mikor még ez nem volt, az emberek jobbára az újságokból és a napilapokból szereztek tudomást a világ dolgairól, és csakis a szakavatott újságírók által megalkotott anyagokat olvashatták. Immáron a rendelkezésre álló felületek száma megsokszorozódott, és ennek következtében egy új generáció nőtte ki magát. Ők nem mások, mint azok az emberek, akik ugyan nem tanulták, de művelik az információk gyártásának most már több ágra is szakadt módját. Badarság lenne azt feltételezni, hogy aki műveli, az érti és tudja is, mik azok az alapok, amiknek mezsgyéjén elkészülhetnek anyagok egy-egy témában, viszont az is hozzátartozik a valósághoz, hogy rengeteg olyan tehetség tud ezáltal érvényesülni, akiknek esélyük sem lett volna a régi rendszerben labdába rúgni.

img_8424.JPG


               De kezdjük onnan, hogy mára már markánsan elválnak egymástól a különféle bloggerek, és ez nem csak abban nyilvánul meg, hogy milyen felületen fejtik ki áldásos, avagy áldástalan tevékenységüket. Elsősorban onnan lehet kiindulni, hogy képekkel, írásokkal, vagy egyszerre mindkettővel dolgoznak. Ez nagyban függ attól is, milyen felületen nyújtja át az általa elkészített anyagokat, vagy információkat, mivel a net számtalan megoldást kínál. Lehet saját blogja, írhat nagyobb médiumoknak, vezetheti a saját youtube, facebook, instagram, twitter, stb. csatornáit. Jelenleg egyetlen dologtól függ a blogger sikere, és az a nézettség. Az viszont, hogy ki hogyan éri ezt el, és milyen eszközökkel, számtalan morális és társadalmi kérdést feszeget, nem beszélve arról a tényről, hogy itt is befolyásoló tényező a rendelkezésre álló anyagi háttér.

img_8417.JPG
Mindezektől függetlenül a blogger megítélése elég megosztó. Sokan azt gondolják, ingyenélő fajta, aki a bloggolása révén akar javakra, vagy ingyen szolgáltatásokra szert tenni. Ez sok esetben igaz, és sokban pedig nem. Az idő dönti el csakis, ki mennyit ér, és mennyire lesz az egyik, vagy a másik besorolás tagja.
A manapság virágkorát élő gasztronómia is kinevelte a saját bloggereit. Vannak állócsillagok, feltörekvők, és hanyatlók ebben a világban is.

img_8420.JPG

                A magyarországi gasztrobloggerkedés úttörője Mautner Zsófia, kinek nevét mindenki ismeri; de említhetjük a Világevőt, alias Jókuti Andrást is – ők azok, akik leginkább fémjelzik ezt a világot. Ahogy az internet, úgy a gasztrobloggerek világa is rendkívül szerteágazó és színes palettát mutat. Van, aki csak kiemelten egy témában dolgozik, mondjuk a sütemények és torták világában tevékenykedik. Legjobb példa erre a Grúber Ági, aki az instagram-on 19 ezer követőt ért el ebben a témában, és az ő nevéhez fűződik az egyik legismertebb hashtag is, a „mutimiteszel”. De beszélhetünk kifejezetten borokról író, vagy csak éttermi teszteket végző bloggerekről is. Nagy divattá váltak a különféle recept blogok, melyeket akár szakács, akár csak műkedvelő vezet, mégis nagy sikernek örvendenek. Alig említettünk pár témát, és azon belül néhány bloggert vagy felületet, mégis látható, mennyire mérhetetlen nagy téma is az ő világuk.

img_8423.JPG


Ha egy blogger, vagy felület újságírója szeretne anyagot készíteni egy témában, elég kettős fogadtatásra számíthat, hacsak nem sorolható a nagyok közé. Mivel a felületek számának megnövekedése, és a próbálkozók száma napról napra nő, a megkeresett emberek, vagy a témát szolgáltató vállalkozások elsőre kétkedve néznek az emberre. Az esetek nagy részében természetesen szívesen látott vendég a blogger, mert hírt visz, ismertséget növel. Marketing szempontból előnyös tevékenységet végez, és bármekkora erővel - követőszám, olvasótábor – rendelkezik, csakis hasznot hajtó lehet a tevékenysége. Csak egy dologra kell odafigyelni: ha információt és hírt szolgáltatunk, azt nem lehet másként, mint a hitelesen.

img_8422.JPG

És ezzel el is érkeztünk a lényeghez: lehet az bármekkora felület, bármilyen ismert blogger, csak abban az esetben lehet érdemleges a vele való együttműködés, ha korrekt és valósághű hírt ad.
Hogy megosztóak-e ezek a felületek? Igen! Ahány ember, annyi látásmód; ahány blogger, annyi toll. A valóság realisztikus ábrázolásának, és a világgal való kommunikációnak viszont egy rendkívül erőteljes, karakterikus megoldása, ha velük dolgozunk.

www.gastroguide.hu 

1 komment
Címkék: Gastrospots