Miért GastroGuide?

2016. május 08. 11:45 - GastroGuide

cimlap-4765_1.jpg  Fotó: Valuska Gábor

Mert ez a szóösszetétel fejezi ki a legjobban azt, amiért létrehoztuk ezt az oldalt. Gasztronómia és amit az jelenthet: ételek, nyersanyagok, piacok, séfek, fűszerek, konyhai titkok, ételkritikusok, mi van a receptek mögött, miért olyan kurrens minden, ami a főzéssel kapcsolatos, világversenyek, sztárok, tragédiák. Nem sorolom tovább, mert a „guide” jelenti azt, hogy elkalauzoljuk az olvasót ebben a kulináris labirintusban, de azt is megmondjuk, hogy szerintünk, hol érdemes enni és mit.  Jómagam: Vajda Pierre nem előzmények nélkül vágok bele ebbe a kalandba, hiszen Ted Aprajev néven hosszú éveken át boldogítottam váltakozó sikerrel a net olvasóit és az éttermeseket is. Közben megfordultam néhány tv-showban: Konyhafőnök, Hagyjál főzni…

Ott folytatom, ahol abbahagytam, vagyis abba se hagytam, viszont rengeteget tanultam azóta, új tapasztalatokkal gazdagodtam. Minden egyéb mellett a GastroGuide az éttermeket, az étterem, mint kulturális tér megjelenítését, az étterembe járás örömeinek leírását jelenti számomra. Mintha valami láthatatlan, sűrűszövésű kulturális tradíció, a polgári életforma, létforma megtestesülését érezném benne, hasonlóan ahhoz, ahogy operába vagy színházba járunk.

Amióta az eszemet tudom és ez elég régóta tart, minden étterem - legyen az elegáns vagy mulatós csárda, kisvendéglő, kifőzde - különös vonzerőt gyakorolt rám. Ahogy felértem a kilincset, már azon mesterkedtem, hogy miképpen mehetnék be egy étterembe úgy, hogy ne firtassák a koromat. Ez a szenvedély máig kitartott, ma is járom az éttermeket. Ezen tapasztalataimat fogom a továbbiakban megosztani veletek. Emellett egy remek, és főképpen a gasztronómiához értő, írástudó gárda is segíti a munkámat. Hangsúly mind a kettőn: egy felelősségteljes szakmai felkészültség,- nem rombolni, építeni akarunk, de a minőségből nem engedünk,- és az írást tisztelő, azt ugyanolyan egyenrangú szakmának tekintő munkatársak együttese: ez a gastroguide.hu - így tervezzük, így indítjuk.

És még annyi: éppen azért, mert a lehetséges és célul kitűzött objektív szakmai és kritikai szemléleten túl létezik egy mélyen személyes vonatkozása is a kulináris kultúrában való megmerítkezésnek: nyílt felületet szeretnénk adni az oldalon mások véleményének is. És nem pusztán a látszat kedvéért, hanem azért, hogy folyamatosan megismerkedhessünk, és ütköztethessük az eltérő véleményeket, benyomásokat, és hogy egy percig se gondolhassa senki, hogy  megmondó pozíciót tulajdonítanánk magunknak.

Remélem, velünk tartotok!


Vajda Pierre

 

 

6 komment
süti beállítások módosítása